SEA of zoekmachine adverteren
Wat is SEA?
Adverteren in de zoekmachines is een vak apart. De eenvoudigste oplossing om hoog te scoren bij de betalende resultaten is een hoog bod te doen per klik. Het bieden op woorden wordt in vaktermen afgekort als CPC wat staat voor cost-per-click. In principe geldt de regel: hoe hoger u biedt, hoe hoger u scoort.
Maar dit is zeker niet helemaal correct. Meer dan het budget per klik hebben een belangrijke invloed op de doeltreffendheid van uw SEA campagne.
Welke factoren zijn belangrijk?
Naast de ingestelde CPC wordt het net als bij SEO of zoekmachine optimalisatie uitermate belangrijk om relevantie te bieden aan de (be)zoeker die op zoek is naar uw site. Zowel de kwaliteit van de aangeboden advertenties in functie van de verschillende trefwoorden, als de relevantie van de landingspagina worden steeds belangrijker.
Het lijkt misschien cru om te stellen maar in ruwe lijnen moet u steeds de redenering volgen: "hoe kan de zoekmachine het meest aan mijn SEA campagne verdienen?"
Als u deze vuistregel volgt zult u scoren!